عسل طبیعی چطور باعث کاهش و کنترل وزن میشود ؟

چهار دلیل کلیدی برای اثبات این امر وجود دارد که دعوت به خواندن آن ها میکنم:

 

  • برای افزایش متابولیسم[1] عسل را جایگزین شکر کنید.

قندهای رژیمی تصفیه شده فاقد مواد معدنی و ویتامین­ها هستند و اغلب بی­کالری نامیده می­شوند. آن­ها مواد مغذی بدن را برای متابولیزه شده به سیستم تزریق می­کنند و زمانی که بدن از مواد مغذی تخلیه می­شود، مانع متابولیسم کلسترول و اسید چرب شده و منجر به افزایش کلسترول و چاقی به دلیل افزایش اسیدهای چرب در اندام­ها و بافت­ها می­شود. حذف یا کاهش مواد غذایی حاوی بی­کالری­ها در رژیم غذایی یکی از بهترین راه­ها برای کاهش وزن است. از سوی دیگر؛ خوشبختانه عسل، به عنوان یک شیرین­کننده طبیعی، شامل 22 اسید آمینه و انواع مواد معدنی ضروری برای متابولیسم بدن است و از این رو در پیشگیری از چاقی بسیار موثر می­باشد.

  • ترکیبات عسلی متابولیسم را افزایش می­دهد.

اعتقاد بر این است که خوردن آبلیمو با کمی عسل با معده خالی به هنگام صبح، یک درمان ضد سلولیت موثر است؛ که به افزایش متابولیسم بدن کمک می­کند. اگر مصمم هستید که وزن خود را کاهش دهید و متابولیسم کند خود را تسریع کنید، نوشیدنی عسل و لیمو را امتحان نمایید. اگر دوست دارید، یکی دیگر از دستور العمل­های بسیار محبوب با عسل که موثر بر کاهش وزن می­باشد، نوشیدنی است که مواد تشکیل­دهنده­ی آن عسل و دارچین می­باشد. بسیاری از مردم این درمان خانگی را در کاهش وزن بسیار موثر دانسته­اند. مراحل تهیه آسان است: نصف قاشق چای خوری پودر دارچین (یا چوب دارچین) را با یک فنجان آب جوش مخلوط کنید. مخلوط را هم بزنید و به مدت نیم ساعت با درپوشی آن را بپوشانید. ذرات بزرگ را از صافی رد کرده و یک قاشق چای خوری عسل اضافه کنید. صبح با معده­ی خالی حدود نیم ساعت قبل از صبحانه بخورید.

  • بهینه سازی هضم به منظور کاهش وزن

سیستم گوارش سالم می­تواند تلاش شما را برای کاهش وزن به حداکثر برساند. برای افراد پرخور و یا افرادی که بعر از هر وعده­ی غذایی دچار ناراحتی معده می­شوند، می توان از عسل برای هضم بهترغذا استفاده کرد. عسل یک کربوهیدرات ساده است که هر کسی می­تواند در طول رژیم با خیال راحت مصرف کند، زیرا حاوی قندهای قابل هضم است. کربوهیدرات­ها غذاهایی هستند که غنی از قندها یا گروه­های قندی­اند. چگونگی طبقه­بندی قندها، تعیین­کننده­ی نامگذاری منابع غذایی به عنوان منبع کربوهیدرات ساده یا پیچیده است. هنگامی که قندها در ردیف­ها مرزبندی شوند، همانند آنچه که در نشاسته­هایی مانند دانه­های جامد و حبوبات وجود دارند، به آن­ها کربوهیدرات­های پیچیده گفته می­شود. هضم  قند موجود در کربوهیدرات پیچیده[1] در بدن به مدت طولانی­تری زمان نیاز دارد.

  • عسل استانداردی طلایی برای گلیکوژن کبد[2] است.

آخرین تئوری بر اساس رژیم غذایی خواب زمستانه بین عسل و کاهش وزن ارتباط ایجاد می­کند. عسل غذایی ایده آل برای گلیکوژن کبدی در طول خواب شناخته شده است. رژیم غذایی شامل خوردن هر شب یک یا دو قاشق غذاخوری عسل، یا به عنوان نوشیدنی گرم و یا مستقیما از ظرف عسل می­باشد و تضمین می­کند که در حین خواب به طور همزمان با تسریع سوخت و ساز کبد، افزایش متابولیسم چربی­سوزی و تسکین هورمون استرس به کاهش وزن کمک کند. اگر از قند یا شیرین کننده­های مصنوعی مانند آسپارتام برای کاهش وزن استفاده می­کنید، کاملا کامل در اشتباهید. اینگونه قندها شاید چند کالری از شما بگیرد، اما در عوض مشکلات جدی فراوانی برای سلامتی­تان در پی خواهد داشت.