عسل و دارچین ؛درمانی شگفت انگیز یا دروغی بزرگ؟

ظرف عسل با درب پارچه ای در کنار چوب دارچین

عسل و دارچین هر کدام خواص بسیار زیادی دارد. عده ای بر این باورند که ترکیب عسل و دارچین ، خواص آن را مضاعف می کند. از جمله : تقویت سیستم ایمنی ، کنترل دیابت، لاغری و تناسب اندام ، پیشگیری از بیماری های قلبی و …. در این مقاله قصد داریم به تاریخچه و خواص درمانی عسل و دارچین بپردازیم.

تاریخچه عسل و دارچین

ظرف شیشه ای عسل در کنار چوب دارچین

عسل و دارچین دو ماده طبیعی با فواید متعدد سلامتی هستند.

برخی ادعا می کنند وقتی این دو ماده ترکیب شوند ، تقریباً می توانند هر بیماری را درمان کنند.

در حالی که شواهدی وجود دارد که نشان می دهد هرکدام دارای خواص دارویی است ، برخی ادعاها در مورد مخلوط عسل و دارچین به نظر می رسد که اغراق آمیز باشد..

در این مقاله برخی از فواید عسل و دارچین بررسی شده و واقعیت را از داستان جدا می کند.

عسل مایعی شیرین است که توسط زنبورها تولید می شود. قرنهاست که عسل به عنوان غذا و دارو مورد استفاده قرار می گیرد..

امروزه بیشتر از آن در آشپزی و یا به عنوان شیرین کننده در نوشیدنی ها استفاده می شود

دارچین ادویه ای است که از پوست درخت دارچین حاصل می شود.

مردم پوست آن را برداشت و خشک می کنند ، که معمولاً به چوب دارچین معروف است. شما می توانید دارچین را به عنوان چوب کامل ، به صورت پودر یا به عنوان عصاره خریداری و مصرف کنید..

عسل و دارچین هردو به تنهایی فواید سلامتی زیادی دارند. با این حال ، برخی تصور می کنند ترکیب این دو می تواند سودمندتر باشد.

در سال 1995 ، مقاله ای منتشر شد که لیست طولانی ای از بیماری هایی را که با مخلوطی از عسل و دارچین قابل درمان هستند ، ذکر شده بود.

از آن زمان ، ادعاها درباره خواص درمانی عسل و دارچین دارچین چند برابر شده است.

خواص دارچین

چوب دارچین در کنار کاسه سفید پودر دارچین

دارچین یک ادویه محبوب در آشپزی و پخت است که می تواند به عنوان یک مکمل نیز از آن استفاده شود.

دو نوع عمده وجود دارد:

Cassia cinnamon: این گونه که به عنوان دارچین چینی نیز شناخته می شود محبوب ترین نوع آن در سوپر مارکت ها است. ارزان تر است و از کیفیت پایین تری نسبت به دارچین سیلان برخوردار است.

دارچین سیلان: این نوع به “دارچین واقعی” نیز معروف است. یافتن آن بسیار سخت تر از دارچین Cassia است و عطر و طعم کمی شیرین تر دارد.

فواید درمانی دارچین به دلیل ترکیبات فعال موجود در روغن اساسی آن است.

در اینجا برخی از مزایای درمانی مصرف دارچین آورده شده است:

ممکن است التهاب را کاهش دهد: التهاب طولانی مدت خطر ابتلا به بیماری های مزمن را افزایش می دهد. مطالعات نشان می دهد دارچین ممکن است به کاهش التهاب کمک کند .

ممکن است به درمان بیماری های عصبی کمک کند: چند مطالعه آزمایشگاهی نشان می دهد که دارچین ممکن است به کند شدن پیشرفت پارکینسون و آلزایمر کمک کند. این نتایج باید در مطالعات انسانی تأیید شود.

ممکن است به محافظت در برابر سرطان کمک کند: چند مطالعه آزمایشگاهی از حیوانات و نشان داد که دارچین به جلوگیری از رشد و تکثیر سلول های سرطانی کمک می کند. با این حال ، این نتایج باید با مطالعات انسانی تأیید شود.

برخی همچنین اظهار داشتند که دارچین ممکن است یک درمان طبیعی برای اختلال بیش فعالی کمبود توجه (ADHD) ، سندرم روده تحریک پذیر (IBS) ، سندرم قبل از قاعدگی (PMS) ، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) و مسمومیت غذایی باشد.

خواص عسل

ظرف شیشه ای عسل همراه قاشق چوبی

عسل علاوه بر اینکه یک جایگزین سالم تر برای قند و شکر است ، خواص دارویی و درمانی مختلفی نیز دارد.

با این وجود ، لازم به ذکر است که همه عسل ها خاصثیت درمانی یکسانی ندارند!.

بیشتر فواید عسل به خاطر ترکیبات فعالی است که بیشتر در عسل های ارگانیک و خام موجود است.

در اینجا برخی از فواید و خواص عسل ذکر شده است:

ممکن است یک مهارکننده سرفه مؤثر باشد: در یک مطالعه مشخص شد که عسل در سرکوب سرفه های شبانه نسبت به شربت سرفه مؤثرتر است. با این وجود تحقیقات بیشتری لازم است.

یک درمان قدرتمند برای زخم ها و سوختگی ها: با بررسی شش مطالعه انجام شده مشخص شد که استفاده از عسل بر روی پوست باعث بهبود سریع تر زخم ها می شود.

همچنین تصور می شود که عسل به عنوان یک داروی خواب آور طبیعی  ، تقویت کننده حافظه ، درمانی برای عفونت ها و یک روش طبیعی برای کاهش پلاک روی دندان های شما می باشد.

چرا ترکیب عسل و دارچین

آنچه مشخص است این است که بین فواید عسل و دارچین چندین شباهت وجود دارد. ، ترکیب این دو می تواند یک اثر قوی تر هم داشته باشد . به همین دلیل و برای نتیجه درمانی بهتر عده ای معتقدند بهتر است این دو را با یکدیگر ترکیب و مصرف کرد.

کاهش ریسک ابتلا به بیماری های قلبی

مرد مسنی که روی تخت نشسته با دست رو قلب

مخلوطی از عسل و دارچین می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.

مطالعات نشان داده اند که مصرف عسل باعث کاهش کلسترول LDL “بد” 6 تا 11٪ می شود و میزان تری گلیسیرید را تا 11٪ کاهش می دهد. عسل همچنین ممکن است کلسترول HDL “خوب” را در حدود 2٪ افزایش دهد

یک متاآنالیز نشان داد که یک دوز روزانه دارچین باعث کاهش کلسترول کل به طور متوسط ​​16 میلی گرم در دسی لیتر ، کلسترول LDL “بد” به میزان 9 میلی گرم در دسی لیتر و تری گلیسیرید با 30 میلی گرم در دسی لیتر می شود. همچنین افزایش کمی کلسترول HDL “خوب” وجود دارد.

در حالی که آنها با هم مورد مطالعه قرار نگرفته اند ، به طور جداگانه دارچین و عسل باعث کاهش متوسط ​​فشار خون می شوند.

علاوه بر این ، هر دوی این ماده غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند که فواید زیادی برای قلب دارند. آنتی اکسیدان های پلی فنول باعث بهبود جریان خون به قلب و جلوگیری از لخته شدن خون می شوند و خطر حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهند

عسل و دارچین همچنین ممکن است به جلوگیری از بیماری های قلبی کمک کنند زیرا هر دو باعث کاهش التهاب می شوند. التهاب مزمن عامل مهمی در بروز بیماری های قلبی است.

عسل و دارچین ؛ لاغری و تناسب اندام

خانم لاغری که شلوار برایش گشاد شده

طبق مطالعه ای که در مجله دانشکده تغذیه آمریکا منتشر شده است ، عسل باعث کاهش اشتها می شود. مصرف عسل درست قبل از زمان خواب می تواند به شما در سوزاندن کالری بیشتر در ساعات اولیه خواب کمک کند. این ماده حاوی ویتامین های ضروری ، مواد معدنی و چربی های سالم نیز می باشد. هورمون های اساسی در عسل باعث کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن در فرد می شوند. از طرف دیگر دارچین به شما در هضم و از بین بردن چربی احشایی کمک می کند و در کاهش وزن بسیار موثر است. خاصیت ضد میکروبی و ضد قارچ دارچین ، آن را به یکی از سالم ترین ادویه های تمام دوران تبدیل کرده است.

درمان ناباروری

خانم و آقایی در آشپزخانه که فرزند کوچکش را بغل کرده

گرم بودن دارچین می تواند به بهبود جریان خون در لگن کمک کند و همچنین قادر به افزایش تعداد اسپرم های مرد است..

برای زنان ، PCOS یکی از شایع ترین دلایل ناباروری است زیرا کیست در تخمدان ها رشد می کند ، بنابراین منجر به باروری کم و چرخه قاعدگی نامنظم می شود. دارچین در رابطه با فیبروم های رحمی ، PCOS (سندرم تخمدان پلی کیستیک) ، باعث کاهش وزن و حتی کمک به تنظیم جریان عادی قاعدگی و باعث افزایش قدرت باروری در زنان می شود.

تاثیرعسل و دارچین بر کنترل دیابت

شخصی در حال چک کردن قند خون

به خوبی ثابت شده است که مصرف دارچین به طور مرتب برای بیماران دیابتی مفید است. همچنین ممکن است به جلوگیری از دیابت کمک کند

مطالعات زیادی نشان داده اند که دارچین میزان قند خون ناشتا را در افراد دیابتی کاهش می دهد.

یکی از راه های کاهش قند خون ، افزایش حساسیت به انسولین است. دارچین باعث می شود سلول ها نسبت به هورمون انسولین حساس تر باشند و به انتقال قند از خون به داخل سلول ها کمک می کند و این خود باعث کنترل دیابت می شود..

عسل همچنین برخی از فواید بالقوه ای برای افراد دیابتی داراست. مطالعات نشان داده اند که عسل نسبت به قند وشکر تأثیر کمتری در افزایش سطح قند خون دارد ..

علاوه بر این ، عسل ممکن است کلسترول LDL و تری گلیسیرید “بد” را در افراد دیابتی کاهش دهد ، در حالی که سطح کلسترول HDL “خوب” را بالا می برد.

 تقویت سیستم ایمنی

اعتقاد بر این است که مصرف منظم معجون دارچین وعسل باعث افزایش سطح ایمنی در فرد می شود. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها و خاصیت آنتی باکتریال دارد که به بهبود دستگاه گوارش و تقویت آن در مبارزه با بیماری های مختلف کمک می کند. مصرف یک قاشق چایخوری عسل و دارچین به از بین بردن رادیکالهای آزاد و سموم مضر از بدن کمک می کند.

از بین بردن آکنه و جای جوش

خانم جوانی جلوی آینه و بررسی صورت

مزایایی که عسل و دارچین برای شما دارد ، مراقبت از پوست شماست. به دلیل خاصیت آنتی باکتریال ، عفونت های جزئی پوستی را می توان با استفاده منظم از خمیر عسل دارچین درمان کرد.

درمان آرتروز با عسل و دارچین

مردی با شکایت درد زانو که نشسته

آرتروز دردی است که به دلیل تورم ، التهاب و سفتی در ناحیه مفاصل ایجاد می شود. حتی اگر هیچ اثبات علمی مستقیمی برای استفاده از عسل وجود نداشته باشد ، اما هنوز هم توصیه می شود که روزانه مخلوط دارچین و عسل مصرف کنید تا خود را از درد دور کنید. دلیل آن این است که عسل خاصیت ضد التهابی دارد که به تسکین و آرام کردن درد کمک می کند. همچنین عسل در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است و شما را در برابر مشکلات مفصلی محافظت می کند. مصرف عسل و دارچین نیز در حفظ مفاصل سالم بسیار مفید است.

درمان سرماخوردگی و گلودرد

خانمی سرماخورده با دستمال جلو بینی لبه تخت نشسته

عسل و دارچین تقویت کننده سیستم ایمنی بدن هستند ؛ بنابراین ، مخلوط کردن این دو ، یک درمان طبیعی و قدرتمند را ایجاد می کند. شما می توانید از این ترکیب نه تنها سرماخوردگی را سریع تر درمان کنید بلکه از سرماخوردگی در آینده یا ویروس های دیگر نیز جلوگیری کنید..

مصرف یک فنجان شربت حاوی عسل ، یک قاشق چای خوری دارچین ، کمی آب لیمو و آب ولرم با هم ، شما را از سرفه های بی پایان شبانه نجات می دهد. قبل از خواب از این شربت مصرف کنید چراکه این مخلوط سرفه های شما را تسکین می دهد و گلوی شما را آرام می کند.

افزایش انرژی

فایده دیگر مصرف عسل و دارچین نیز به عنوان یک نوشیدنی انرژی زا طبیعی است. مصرف یک قاشق چای خوری عسل خام به همراه یک چهارم قاشق چای خوری دارچین در آب ولرم ، باعث تامین انرژی بدن و شاداب و سرحال شدن فرد می شود.

عفونت مثانه

خانمی با لباس سفید و درد شکم

مصرف دو قاشق چای خوری پودر دارچین و یک قاشق چای خوری عسل در یک لیوان آب ، می تواند در درمان عفونت مثانه مفید باشد . مصرف عسل و دارچین به دلیل خاصیت آنتی باکتریال آن ، در درمان و پیشگیری از عفونت های مثانه و مجاری ادراری موثر است.

درمان مشکلات گوارشی

خانمی با درد شکم که روی کاناپه دراز کشیده

عسل و دارچین می تواند به سلامت و عملکرد صحیح دستگاه گوارش کمک کند. مصرف این معجون می تواند گاز را از معده و روده خارج کرده و نفخ معده و سوء هاضمه را درمان کند. همچنین به هضم بهتر غذا کمک می کند و سیستم گوارش را از بیماری های جدی که آن را تهدید می کند ، محافظت می کند.

نسبت آن ها در ترکیب

قاشق عسل در کنار لیمو و چوب دارچین

در بالا خواص فوق العاده مصرف این معجون را برای شما ذکر کردیم. اما چطور عسل و دارچین را با هم مصرف کنیم ؟ در زیر نحوه مصرف آن گفته شده است:

1- یک قاشق غذاخوری عسل

2-یک قاشق چای خوری دپودر دارچین

3-یک فنجان آب ولرم

عسل و پودر دارچین را در آب بریزید ، سپس این معجون شگفت انگیز را نوش جان کنید.

هر نوع عسلی خاصیت درمانی ندارد

عسل طبیعی با موم در کنار ظرف عسل

همان طور که در عنوان نیز گفته شده است هر عسلی خاصیت درمانی ندارد. برای استفاده درمانی از محصول خام و ارگانیک مصرف کنید. منظور از عسل خام ، محصولی است که به طور مستقیم از تولید به مصرف می رسد و فرآوری های صنعتی روی آن انجام نمی شود. مانند حرارت دادن در دماهای بالا ، اضافه کردن مواد شیمیایی از جمله جوهر لیمو ، پاستوریزاسیون و… .عسل های فرآوری شده صنعتی به دلیل حرارت دادن ، بیشتر آنزیم های آن تغییر شکل می دهد و خواص درمانی مربوط به آنزیم ها از بین می رود. عسل خام خواص مربوطه را حفظ کرده و پیشنهاد میشود از این نوع عسل استفاده کنید.

عسل خام و ارگانیک را می توانید مستقیما از توایدکنندگان و پرورش دهندگان زنبور عسل تهیه کنید. مقاله تشخیص عسل طبیعی را بخوانید.

parenting.firstcry

ndtv

healthline

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه

محصولات پرفروش ما

تومان 850,000تومان 1,190,000
5/5
تومان 490,000
5/5
تومان 540,000
5/5
تومان 540,000
5/5
تومان 110,000تومان 220,000
5/5
سبد خرید
فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من